Emil Skärås tog starten i sin Toyota Supra, med Marcus Annervi (Porsche) och Otto Gullberg (Alpine) tätt efter. Efter några varv lyckades Skärås skapa en lucka ner till striden för andra plats. Otto Gullberg låg tätt inpå Annervi men lyckades aldrig riktigt få en chans att köra om. Efter ledartrion var det stor kamp om fjärde och femte plats mellan Magnus Gustavsen (Audi) och Daniel Ros (Mclaren).

I AM/AM låg Gustav Bard etta men efter en miss så tappade han tid och Håkan Ricknäs kunde gå upp i topp. Gustav ökade dock tempot markant och kunde komma ikapp och om Ricknäs innan depåstoppen.

Först in i depån var Ricknäs medan de flesta andra väntade med depåstoppet till sista stund. Otto Gullberg och Daniel Nilsson hade ett längre depåstopp än väntat i sin Alpine och tappade tid. Skärås växlade till Holmlund i ledning och hade en lucka ner till resterande men Tony Rickardsson hade andra planer. Tony bytte med Magnus Gustavsen i J-Tech’s Audi R8 och fällde ner visiret rejält och tog sig upp på andra plats för att sedan jaga Holmlund i ledning.

Daniel Ros lämnade över till Erik Behrens som också hade bra fart i bilen och tog sig upp på tredje plats. Dock skulle det visa sig senare att deras depåstopp varit lite för kort och de fick en bestraffning i form av tidstillägg. Detta gjorde att Gustav Bergström i sitt debutrace körde in på tredje plats ihop med Marcus Annervi.

Patrik Skoog som tog över från Gustav Bard var en av de snabbaste på banan och kunde utöka ledningen och var först i mål i AM/AM kategorin.

Trots Tony Rickardssons försök att komma ikapp så blev det Holmlund först i mål. Daniel Nilsson i Otto Racing´s Alpine A110 GT4 kom på en meriterande femte plats efter missen i depåstoppet. På fjärde plats kom Viktor Bouveng och Joakim Walde.

PRO/AM

1: Emil Skärås/Hans Holmlund

2: Magnus Gustavsen/Tony Rickardsson

3: Marcus Annervi/Gustav Bergström

AM/AM

1: Gustav Bard/Patrik Skoog

2: Håkan Ricknäs/Calle Ward

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *